FANDOM

Afera Basenowa to pierwszy odcinek Kryptonimu: Klan Na Drzewie. Został wyprodukowany na potrzeby Cartoon Network's Big Pick - wydarzenia, w którym widzowie mogli zagłosować, który z dziesięciominutowych odcinków zostanie przekształcony w regularnie emitowaną kreskówkę. Zwycięstwo Afery Basenowej w Cartoon Network's Big Pick w 2001 roku umożliwiło powstanie serialu.

StreszczenieEdytuj

Klan Na Drzewie staje do walki przeciw dorosłym, którzy zagarnęli dla siebie cały basen miejski i zmusili dzieci do używania brodzika.

Opis fabułyEdytuj

Odcinek zaczyna się już podczas napisów początkowych gdy w tle słychać dzwonek telefonu a następne głos dziewczynki mówiącej do kogoś, że jest na basenie, ale nie weszła do wody, ponieważ cały czas pływają dorośli. W następnej scenie widać poszczególnych członków Sektora V zbierających się na odprawę ze swoich pokojów w domku na drzewie. Gdy wszyscy docierają na miejsce, Numer 1 wyjaśnia sytuację i oznajmia, że należy opracować plan. Przerywa mu Numer 5, która stwierdza, że mogą po prostu wskoczyć do basenu, no bo kto nam zabroni?. Plan zostaje entuzjastycznie przyjęty przez resztę drużyny, mimo obiekcji Nigela.

Grupa udaje się na miejsce C.O.O.L.B.U.S-em i katapultuje na teren basenu, po czym rusza do wody. Zauważają ich jednak ratownicy, Pan Tur i Pan Mors, którzy decydują się podjąć środki zaradcze. Tuż przed tym, jak drużyna ma wskoczyć do basenu, z ziemi wysuwa się ogrodzenie pod napięciem, na które cała piątka wpada siłą rozpędu. Ratownicy oznajmiają im, że tego dnia kąpią się dorośli, ale brodzik dla maluchów jest do ich dyspozycji. Wszyscy oprócz Nigela radośnie przystają na tę propozycję.

Brodzik

Sektor V w brodziku

Brodzik szybko okazuje się niczym więcej niż starą, przeciekającą, metalową balią. Po chwili przepychania się i ciśnięcia w nim, Numer 1 stwierdza, że zaraz się wścieknie i postanawia podjąć kolejne działania. Za pomocą nadajnika w swoim nadmuchiwanym rekawku łączy się z satelitą Klanu, który prędko wysyła odpowiedni pojazd - KND - pultę.

Knd pulta

KND - pulta

Numer 1 wycelowuje w ratowników, po czym zarządza wystrzelenie z katapulty Numeru 2. Numer 2 trafia idealnie w krzesełko ratowników, strącając ich do wody. Wszystkie dzieci prędko wskakują do basenu, jednak ratownicy wyłaniają się znowu - tym razem w ogromnym, uzbrojonym robocie, w którego przeobraziło się krzesełko. Za pomocą lasera Pan Tur i Pan Mors niszczą KND - pultę w drzazgi, uniemożliwiając drużynie ucieczkę czy walkę.

Wobec takiego obrotu spraw Numer 1 zaczyna objaśniać nowy plan, prędko jednak przerywa, pytając, gdzie jest Numer 3. Numer 4 informuje go, że Numer 3 poszła kupić przekąski. Tym czasem ratownicy namierzają grupę i szykują laser do strzału, przerywa im jednak powrót Numer 3 z baru. Cała grupa (łącznie z ratownikami, którzy wychodzą z robota i dostają lody) zapomina o walce i zabiera się za jedzenie. W tym czasie Numer 1 przejmuje pozostawionego bez nadzoru robota i próbuje użyć go przeciwko bezbronnym ratownikom. Jednak przez pomyłkę aktywuje gigantyczne wiertło, które wbija się w dno basenu, spuszczając z niego całą wodę. Po tej scenie następuje koniec transmisji.

Bohaterowie w odcinkuEdytuj

GłówniEdytuj

AntagoniściEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Ze względu na okoliczności powstania, Afera Basenowa, mimo, że jest pierwszym odcinkiem, nie należy do pierwszego sezonu.
  • Styl, w jakim wykonano ten odcinek wyraźnie różni się od tego z pozostałych odcinków serii. Kreska jest grubsza, a proporcje nieco inne.