FANDOM

Nigel Uno alias Numer 1 to jeden z pięciu protagonistów serialu "Kryptonim: Klan na Drzewie". Jest dowódcą Sektora V. Powszechnie uznaje się go za najlepszego agenta swojego pokolenia. Pod koniec serii zostaje ziemskim przedstawicielem w Galaktycznym Klanie Na Drzewie.

WyglądEdytuj

Mimo młodego wieku, Numer 1 jest całkowicie i permanentnie łysy. Prawie zawsze nosi okulary przeciwsłoneczne. Zazwyczaj ma na sobie czerwony sweter z golfem, beżowe szorty oraz brązowe buty (z których mogą wysuwać się silniki odrzutowe).

OsobowośćEdytuj

Numer 1 opisywany jest jako jeden z najlepszych, najbardziej oddanych agentów KND przez jednych, oraz jako paranoiczny pracoholik przez drugich. Nie da się zaprzeczyć, że traktuje swoją rolę w organizacji najpoważniej z całego Sektora V. Nie cierpi bezczynności oraz tracenia czasu na takie zajęcia, jak zabawa czy wizyty na plaży.

Jest utalentowanym przywódcą, jednak jego ocenę sytuacji często zaburza skłonność do przesadnej podejrzliwości oraz mitomania - ma tendencję do wymyślania szalonych i kuriozalnych teorii, nierzadko mających mało wspólnego z rzeczywistością i skutkujących wpędzeniem całej grupy w kłopoty (np. w odcinku Operacja: P.U.N.K.T). Zdarza się jednak, że jego podejrzenia okazują się prawdziwe.

Jest raczej impulsywny i bardzo pewny siebie - zdarza mu się ignorować polecenia przełożonych (głównie Numer 362) i polegać całkowicie na własnych pomysłach i ocenie sytuacji.

RelacjeEdytuj

Numer 5Edytuj

Numer 1 i Numer 5 są dobrymi przyjaciółmi. Łączy ich również obópolny szacunek. Numer 5 często uspokaja Numer 1, a jej rozsądek stanowi przeciwwagę dla jego paranoicznej osobowości. To dzięki jej pomocy Numer 1 w ogóle dostał się do KND (po jego ostatecznym egzaminie włamała sie do bazy danych KND i zmieniła wyniki na takie, które umożliwiły mu zdanie)  .

Numer 2Edytuj

Numer 1 i Numer 2 są przyjaciółmi od czasu przedszkola i w związku z tym doskonale się dogadują. Numer 2 szanuje Nigela jako przywódcę. Nigel z kolei ceni talent Hoagiego do tworzenia wynalazków.

IzkaEdytuj

Mimo często niezbyt przyjemnej osobowości Izki, Nigelowi naprawdę na niej zależy. Gdy zerwała z nim w odcinku Operacja: D.Z.I.E.W.C.Z.Y.N.A długo nie mógł dojść do siebie.

Numer 362Edytuj

W odcinku Operacja: B.E.R.E.K pokazano, że tę dwójkę łączy silna przyjaźń - do tego stopnia, że często zwracają się do siebie po imieniu, co jest rzadkością wśród oficerów KND. Nigel wspierał ją w chwili załamania.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego nazwisko to aluzja do numeru - po hiszpańsku i włosku "uno" oznacza "jeden".
  • Wbrew hiszpańsko lub włosko brzmiącemu nazwisku, Numer 1 pochodzi tak naprawdę z Anglii. Jego rodzice przeprowadzili się do Ameryki gdy Nigel miał trzy lata, a on sam ma prawdopodobnie brytyjskie obywatelstwo. W oryginalnym dubbingu mówi z brytyjskim akcentem.
  • W odcinku Operacja: T.R.A.K.T.A.T pokazano, że jako kadet nosił zwykłe okulary korekcyjne. Nie ma ich w żadnym innym odcinku, jednak fakt, że nie zdejmuje on nigdy swoich okularów przeciwsłonecznych pozwala mniemać, że spełniają one również rolę korekcyjną.
  • Nigdy nie ujawniono w serialu, w jaki sposób stracił włosy, wiadomo jednak, że była za to odpowiedzialna Rozkoszna Gromadka Z Samego Końca Alei.

GaleriaEdytuj