FANDOM

Abigail "Abby" Lincoln alias Numer 5 (ksywka: Cicha) jest szpiegiem i vicedowódcą w Sektorze V. Zanim do Sektora dołączył Numer 1, pełniła obowiązki dowódcy. W odcinku Operacja W.Y.W.I.A.D ujawniono, że krótko po zakończeniu akcji serialu została Naczelną Dowódczynią KND.

WyglądEdytuj

Numer 5 ma ciemną skórę i czarne włosy, które prawie zawsze zaplata w warkocz (nawet gdy śpi). Nosi niebieską bluzę z białymi pasami i białe buty. W uszach ma złote kolczyki.

Najbardziej rozpoznawalną częścią jej ubioru jest czerwona czapka z daszkiem. Ma ona dla Abby specjalne znaczenie sentymentalne - była prezentem od Cree, zanim ta zwróciła się przeciwko KND.

OsobowośćEdytuj

Numer 5 jest najbardziej spokojną, wyluzowana i dojrzałą osobą w Sektorze V. Przez większość czasu stara się myśleć racjonalnie i rzadko poddaje się panice. Podobnie jak Numer 1 traktuje pracę dla Klanu bardzo poważnie, jednak nie udziela jej się jego paranoja i nierzadko jest ona głosem rozsądku. Nieraz pełni rolę starszej siostry dla członków drużyny, pomagając im nie tylko podczas misji, ale również w przypadku osobistych problemów (np. w odcinku Operacja D.O.M gdy pomogła Numer 3 znaleźć dom starców dla jej Tęczowej Małpki). Ma duże poczucie humoru i często używa sarkazmu. Jedną z nielicznych rzeczy, które są w stanie wyprowadzić ją z równowagi są kiepskie żarty Numeru 2. Jest wyjątkowo inteligentna i posiada dużą wiedzę - jest jednym z najlepszych uczniów swojej szkoły.

W przeciwieństwie do Numer 3 nie wykazuje zainteresowania w niczym przesadnie dziewczęcym. Zachowuje się jak chłopczyca. W odcinku Operacja: R.A.N.D.K.A wybrała się na przyjęcie u Rozkosznej Gromadki Z Samego Końca Alei w smokingu. Jest również jedną z niewielu dziewczyn w serii które nie interesują się wszechobecnymi Tęczowymi Małpkami.

Wielką pasją Abby są słodycze. Mimo, że prawie wszystkie dzieci w tym uniwersum uwielbiają słodkości, Numer 5 jest na tym polu prawdziwym ekspertem, a wiele odcinków poświęconych jej postaci (np. Operacja: P.I.R.A.T, Operacja: S.M.A.K, czy Operacja: S.K.A.R.B) skupia się na motywie słodkich przysmaków przeróżnego rodzaju. W odcinku Operacja: L.U.K.R.E.C.J.A pokazano, że jest ona w stanie zjeść/wypić kilka kufli czystego cukru pod rząd.

RelacjeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo miała być całkowicie niemą postacią, ostatecznie jednak pomysł porzucono.
  • Jej numer jest nawiązaniem do nazwiska - Abraham Lincoln pojawia się na banknocie pięciodolarowym.
  • Zwykle mówi sama o sobie w trzeciej osobie (np: Numer 5 ma plan zamiast Mam plan).
  • Odcinki poświęcone jej postaci (np: Operacja: S.M.A.K, Operacja: S.K.A.R.B) są często parodią filmów o Indiana Jonesie.

GaleriaEdytuj