FANDOM

Benedykt Uno alias Ojciec to najważniejszy wróg Klanu Na Drzewie i antagonista serii. Jest opiekunem Rozkosznej Gromadki Z Samego Końca Alei oraz wujkiem Numeru 1. Rzadko pojawia się osobiście - zwykle wykorzystuje innych złoczyńców do swoich celów. Mieszka w posiadłości wraz z Rozkoszną Gromadką.

WyglądEdytuj

Przez większość czasu pojawia się jako czarna sylwetka o płonących, pomarańczowych oczach. Dopiero w filmie Operacja: Z.E.R.O można zobaczyć, jak wygląda pod powłoką. Jest szczupłym mężczyzną o jasnej skórze i czarnych włosach. Nosi prostokątne okulary (czego jednak nie widać w jego zwykłej formie), białą koszulę i czarne spodnie na czerwonych szelkach. Ma także czarną muszkę. 

OsobowośćEdytuj

Ojciec nienawidzi wszystkiego, co związane z dzieciństwem - jego wizja dzieci idealnych to bezmyślne roboty, takie, jak jego własna Rozkoszna Gromadka. W zwalczaniu dzieciństwa jest w stanie posunąć się do najbardziej drastycznych metod - nawet do masowego morderstwa. Nie ma też oporów przed wykorzystywaniem, zastraszaniem i manipulacją własnymi "dziećmi". Gdy Rozkoszna Gromadka została zmieniona w owce w odcinku Operacja: D.Y.P.L.O.M nie okazał żadnego zmartwienia, stwierdzając, że jest to w gruncie rzeczy zmiana na lepsze. Łatwo wpada w gniew i nie potrafi ukrywać emocji. Jest jednak również wyjątkowo przebiegły i inteligentny.

HistoriaEdytuj

W filmie Operacja Z.E.R.O pokazano jego dzieciństwo. Dorastał wraz ze swoim bratem, Montym w dystopijnym świecie rządzonym przez jego ojca. Najprawdopodobniej z bratem pracowali w fabrykach tapioki, jak inne dzieci. Przedstawiony był jako tchórzliwy chłopiec o słabej sile woli. Gdy Monty odnalazł Księgę KND i rozpętał bunt, Benedyktowi zabrakło odwagi, by stanąć po jego stronie w walce przeciw Dziadkowi.

Nie jest jasne, jak dokładnie stał się złoczyńcą, jednak z całą pewnością rolę odegrały w tym wzorce przekazane mu przez przemocowego ojca. Wiadomo, że jakiś czas później, już jako dorosły, prowadził eksperymenty, które doprowadziły do stworzenia Rozkosznej Gromadki.

ZdolnościEdytuj

Ojciec posiada wiele paranormalnych mocy. Należą do nich:

  • Pirokineza - jest w stanie rozniecić ogień siłą woli, a także strzelać ognistymi kulami z rąk. Gdy się bardzo zdenerwuje, całe jego ciało staje w płomieniach.
  • Lewitacja
  • Tworzenie kopii samego siebie
  • Zmienianie kształtu - w odcinku Operacja: T.R.E.N.I.N.G pokazano, że umie przybrać wygląd innej osoby. W ostatnim, specjalnym odcinku (Operacja: W.Y.W.I.A.D ) przemienił się w ogromnego smoka.

Wystąpienia w serialuEdytuj

GaleriaEdytuj