FANDOM

Operacja: S.T.A.N.I.K to pierwszy segment 16 odcinka serialu. Należy do sezonu drugiego.

StreszczenieEdytuj

Podczas wizyty w domu chorej Numer 5, Numer 1 i Numer 2 trafiają na trop tajemniczej, nowej, bitewnej technologii używanej przez nastolatki, noszącej złowrogie miano stanika.

Opis fabułyEdytuj

Uzbrojeni Numer 1 i Numer 2 wpadają do domu Numer 5, krzycząc do jej ojca, aby powiedział im, gdzie ona jest. Pan Lincoln tłumaczy, że Abigail jest chora i śpi w swoim pokoju, a on szykuje dla niej ciasteczka. Nigel oświadcza, że sprawdzą to sami.

Chłopcy zaglądają do pokoju Numer 5 i przekonują się, że rzeczywiście leży w łóżku. Numer 1 jest zmartwiony, że kiedy Abby jest w takim stanie, agenci wroga z łatwością mogliby zakraść się do jej pokoju i wyssać z jej mózgu ściśle tajne informacje Klanu. Wspólnie z Numerem 2 decydują, że będą jej pilnować. Ustawiają się przed drzwiami do pokoju, jednak po chwili Hoagie oświadcza, że jest głodny. Nigel proponuje zejście na dół i wzięcie kilku ciasteczek.

Podczas gdy chłopcy częstują się ciasteczkami, do kuchni wchodzi Cree - starsza siostra Numer 5. Hoagie zaczyna robić do niej maślane oczy, na co zirytowany Nigel przypomina mu, że Cree jest nastolatką. Pan Lincoln mówi: One tak szybko rosną. Jeszcze wczoraj była małą dziewczynką, a teraz spójrzcie tylko na jej treningowy stanik!. Słysząc to zawstydzona Cree wypycha ojca z kuchni, robiąc mu wyrzuty, że tak ją zawstydził przy gościach. Tymczasem zaintrygowani Numer 2 i Numer 1 zaczynają się zastanawiać czym jest "stanik" i co takiego trenuje nastolatka. Postanawiają skonsultować to z Pudełkiem Na Kanapki.

Pudełko na kanapki

Numer 1 i Numer 2 z Pudełkiem Na Kanapki

Chłopcy wchodzą pod stół a Numer 2 odpala komputer. Po chwili oznajmia, że przeszukał całą bazę danych i nie znalazł żadnych informacji. Numer 1 wpada na pomysł, że być może stanik coś oznacza i poleca mu włączyć program do nauki angielskiego. Program sugeruje tłumaczenie "zbroja gotowa do bitwy" (ang.bra - stanik, rozwinięte do battle ready armor). Nigel dochodzi do wniosku, że dorośli opracowali nowy rodzaj zbroi i teraz trenują nastolatki jak go używać. Decyduje, że muszą zdobyć stanik i znaleźć jego słabe punkty. W tej chwili przypominają sobie o Numer 5 i grożącym jej niebezpieczeństwie. Biegną na górę i zastają Pana Lincolna wychodzącego z jej pokoju. Numer 1 rzuca się na niego, przekonany, że mężczyzna próbował wyssać informacje z jej mózgu. Ten tłumaczy, że zaniósł Abby lekarstwa, ale ona śpi. Prosi też, aby zachowywali się cicho i opanowali się z wrzaskami i strzelaniem.

Numer 1 i Numer 2 zajmują miejsca na posterunku przed drzwiami Numer 5, jednak po chwili zasypiają. Budzi ich dopiero Cree. Numer 1 oświadcza, że wiedzą wszystko o jej treningach i o tym, że nosi stanik. Zażenowana dziewczyna odchodzi, narzekając, że ojciec robi jej wstyd przed wszystkimi sąsiadami.

Korzystając z nieobecności Cree chłopcy wkradają się do jej pokoju i zaczynają go przeszukiwać. Wreszcie znajdują kilka staników w szufladzie. Są odrobinę zaskoczeni niepraktycznym wyglądem "zbroi" jednak dochodzą do wniosku, że prawdopodobnie po założeniu aktywuje się jakiś rodzaj pola siłowego. Usiłują je założyć, w przypadku Numeru 2 z mizernym rezultatem.

Cree i nr 1

Cree atakująca Numer 1

Tymczasem Cree niesie ciepłą zupę do pokoju Numer 5, gdy nagle słyszy dźwięki dochodzące ze swojego pokoju. Wpada do środka i zastaje Numer 1 z Numerem 2 przymierzających jej staniki. Wpada w szał i każe im natychmiast je zdjąć, jednak Numer 1 protestuje. Cree atakuje go, próbując zmusić go do zdjęcia stanika. Zamieszanie budzi Numer 5, która zjawia się pytając, skąd te hałasy. Cree tłumaczy, że przyłapała przyjaciół siostry na przymierzaniu jej staników. Zaskoczona Numer 5 pyta, co oni właściwie wyprawiają. Numer 1 opowiada jej o swojej teorii. Numer 5 chce wyjaśnić im, po co tak naprawdę są staniki, jednak daje sobie spokój i każe im spadać do domku na drzewie, żeby mogła się przespać.

W nocy, gdy Numer 5 śpi, ktoś zakrada się do jej pokoju i za pomocą specjalnego urządzenia wysysa informacje z jej mózgu. Następnie tajemnicza, zakuta w zbroję sylwetka ucieka dachami. Chwilę później zatrzymuje się przy czarnej limuzynie i wręcza butelkę zawierającą wyssane dane siedzącej w środku osobie, którą okazuje się nikt inny jak Ojciec. Ojciec chwali tajemniczego osobnika. Ten przyciska guzik na zbroi, co powoduje, że ta składa się do postaci różowego stanika, ujawniając, że pod maską kryje się Cree.

Tymczasem okazuje się, że w łóżku Numer 5 leżała kukła, a prawdziwa Numer 5 obserwowała całe zajście z ukrycia. Po chwili wyciąga komunikator i przekazuje Numerowi 1, że przynęta została połknięta. Ten chwali ją za dobrze wykonaną pracę i każe jej wracać do domku na drzewie.

Bohaterowie w odcinkuEdytuj

GłówniEdytuj

Drugoplanowi Edytuj

PoboczniEdytuj

AntagoniściEdytuj

GaleriaEdytuj