FANDOM

Thomas "Tomuś" (ang. Tommy) Gilligan to siedmioletni, młodszy brat Numeru 2. Należał do Klanu Na Drzewie jako Numer T, jednak odszedł z organizacji w odcinku Operacja: D.Y.P.L.O.M i od tego czasu prowadzi samodzielną działalność jako Ten Tomuś.

WyglądEdytuj

Tomuś ma dość krępą sylwetkę - podobnie jak brat jest otyły, jest jednak od niego niższy. Tak samo jak Hoagie, Tomuś nosi niebieską koszulkę, brązowe spodnie, czarne buty oraz gogle, jednak zamiast czapki lotnika nosi zwykła czapkę zimową z pomponem. W późniejszych odcinkach, gdy zaczął działać na własną rękę, do jego stroju dołączyła długa, obszerna, granatowa peleryna, kapelusz z szerokim rondem w tym samym kolorze (nakładany na czapkę) oraz niebieskie rękawiczki.

OsobowośćEdytuj

Tomuś ma skłonność do przesadnie dramatycznych, teatralnych gestów oraz patetycznych przemów, co często skłania inne dzieci do naśmiewania się z niego. Bardzo entuzjastycznie podchodzi do walki przeciw dorosłym i często próbuje dołączyć do do Sektora V podczas akcji - zwykle z opłakanym skutkiem. Jego entuzjazm i namolność, połączone z tendencją do powodowania szkód irytują całą drużynę.

Pomimo pozornej bezużyteczności Tomuś jest dość sprytny i inteligentny. Dwa razy udało mu się prawie w pojedynkę pokrzyżować plany Ojca.

Wydaje się on również dobry w konstruowaniu przeróżnych urządzeń. Nie jest jednak tak dobry jak Hoagie - jego wynalazki zwykle mają jakąś usterkę. Należą do nich m.in: statek kosmiczny w Operacji: K.O.N.I.E.C (który nie miał hamulców), rower w Operacji: T.R.Y.C.Y.K.L (który zyskał wolną wolę i zbuntował się przeciwko swojemu stwórcy) czy wspomniany w Operacji: Z.B.R.O.D.N.I.A (1) odzyskowy generator (próby jego podłączenia zaowocowały problemami z zasilaniem w domu Gilliganów)

Wystąpienia w odcinkachEdytuj

Zadebiutował w Operacji: T.O.M.U.Ś w której, zirytowany tym, że brat nie spędza z nim czasu, sprzymierzył się z przeciwnikiem KND, Kataratorem. Pomógł mu wówczas zbudować maszynę, która o mały włos nie uwięziła całego Sektora V.

W Operacji: K.O.N.I.E.C Numer 1 poprosił go o pomoc po tym, jak cała jego drużyna została niesłusznie poddana złomowaniu. Tomuś buduje statek kosmiczny dzięki któremu Numer 1 może dostać się na Księżyc i pomóc przyjaciołom.

W Operacji: T.R.E.N.I.N.G jest kadetem w Arktycznej Bazie Treningowej KND. Pod nieobecność pozostałych agentów musi, wraz z przyjaciółmi ze szkolenia, powstrzymać Ojca przed wykradnięciem Modułu Szyfrowego.

W Operacji: D.Y.P.L.O.M Tomuś kończy szkolenie i zostaje oficjalnie przyjęty do Klanu Na Drzewie jako Numer T, a także przydzielony do Sektora V. Prędko zostaje wrzucony na głęboką wodę, ponieważ musi ponownie, zupełnie sam, powstrzymać Ojca i jego plan zmienienia wszystkich oficerów KND w zwierzęta. Co prawda udaje mu się, jednak zmuszony jest odejść z Klanu. Przyjmuje wówczas pseudonim "Ten Tomuś" i rozpoczyna samodzielną walkę o sprawiedliwość.

Po raz kolejny pojawił się dopiero w odcinku Operacja: Z.B.R.O.D.N.I.A (1) w którym jest jednym z podejrzanych o zamordowanie Tęczowej Małpki.

GaleriaEdytuj